Hej!
Som vi tidigare informerat om kommer administrationen av laddboxarna att läggas ut på extern aktör. Vi har förberett detta under en tid och gjort en överlämning. Detta driftsätts idag, måndagen den 2 december!
Vi ber om ursäkt för den obefintliga framförhållningen som beror på någon form av missuppfattning mellan oss och leverantören. Vi hade annars gått ut med info tidigare än såhär. För medlemmar som laddar från boxarna hänvisas till nedan instruktioner. Era boxar är uppmärkta med leverantörens märkning och anvisningar från och med i fredags förra veckan. Kortfattat innebär upplägget följande för er som medlemmar:
- Medlemmar registrerar sig som kund via länk nedan (”beställ laddabonnemang”) .
- Leverantörens app laddas ned och medlem skapar konto.
- Debitering av el sker månadsvis direkt till medlemmen.
- Elen debiteras till spot-pris, utan påslag.
- Tjänsten betingar en månadsavgift som medlemmen betalar, f.n. 79 kr/månad.
På detta sätt får ni som medlemmar:
- Professionell support
- Betalning via appen (denna är bättre än den som Zaptec tillhandahåller)
- Ingen faktura som behöver följas upp: Strömförbrukningen och abonnemanget dras direkt från ditt bankkort utan att du behöver göra något
- Elpris utan påslag
- Ingen bindningstid
Månadskostnaden kompenseras med marginal av möjligheten att ladda till billigast möjliga elpris för de flesta medlemmar. Samfälligheten har inte möjlighet att administrera debitering av spotpris. Samtidigt avlastas föreningen med administrationen vilket i slutänden påverkar föreningens administrativa kostnader i positiv riktning.
Vi ber om tålamod under uppstartsfasen och ber återigen om ursäkt för kort varsel. Notera att det finns en FAQ nedan. Skulle det mot förmodan strula för er, hör i första hand av er till leverantören och i andra hand till kansliet på tveten.samf@outlook.com eller 0303-24 96 60.
För er som enbart nyttjar boxarna för motorvärmare pågår en dialog med leverantören om lämplig hantering. Vi ber att få återkomma om det.
Med vänlig hälsning
Styrelsen
Länk: Beställ laddabonnemang | Elaway
Nu kan vi med glädje meddela att driften med Elaway är i gång för TVETEN SAMFÄLLIGHETSFÖRENING! Stort tack för förtroendet! ⚡Här kommer en översikt på vad ni kan förvänta er framöver: |
För medlemmar Medlemmar som redan har beställt laddabonnemang kommer att få en bekräftelse per e-post och de kan börja ladda med Elaway-appen idag. Om ni får frågor från medlemmar som inte kan ladda så kan ni hänvisa dem till att beställa laddabonnemang på hemsidan via länken nedan: Beställ laddabonnemang Har era medlemmar frågor så kan de använda sig av vår FAQ eller kontakta oss via formuläret på hemsidan: FAQ och formulär För föreningen Varje månad kommer ni att få pengar återbetalda för den el som era medlemmar laddat till det kontonummer ni angivit till oss. Det elpris ni angivit till Elaway kommer att vara det elpris som era medlemmar betalar för att ladda. Har ni inte angivit något elpris till oss så kommer medlemmar att debiteras Elaways standard-elpris. Standard-elpriset är NordPools spotpris + ett schablonpåslag på 1kr/kWh för att täcka normala kostnader för elnät, elhandelsavgift, elcertifikat, elskatt och moms. |
Stort lycka till med laddningen och vi finns här om det skulle vara något! |
Varma hälsningar 🌱 Clara & resten av Team Elaway AB |
Comments are closed